Friday, September 10, 2010

Lycka

I eftermiddags fick jag i ett härligt ögonblick se en genomlycklig Siri - inte bara glad utan lycka rakt från hjärtat.

Hon fick för sig att hon skulle skjuta fram en stol till diskbänken och klättra upp på den. Jag hade kranen på - höll väl på att skölja av något, eller något liknande. Siri fick tag i en liten rund plastburk och kom på hur härligt det var att fylla burken långsamt för att sedan hälla ut vattnet i diskhon lika långsamt och bara titta på hur vattnet letade sig ner i avloppet. Hon gjorde det om och om igen, lyckligare och lyckligare

Efter några omgångar tittade hon upp på mig - kanske för att kolla om hon verkligen fick göra det där - men lyckligare blick har jag inte sett på år och dar! Visst är det fantastiskt att se sina barn upptäcka världen, och vatten är fanastiskt!

Så nu gissar jag att Siri går i Ludvigs fotspår och kommer att ockupera diskbänken så fort hon får tillfälle!

No comments:

Post a Comment